O Ž I V E N Í    H O D I N Y    G E O M E T R I E

19.5.2014 15:45   Akce tříd

       Věříte, že hodiny geometrie se dají učit i zábavně a žáci se na ně těší?

   Podařilo se nám připravit téma na hodinu geometrie,

  které zaujalo a líbilo jak našim žákům, tak i kamarádům z Japonska.

    V pátek 16.5. na hodinu geometrie do naší 4.B zavítali

   japonští kamarádi s pí. učitelkou, s pí. Yuko Okaji a s p. ředitelem.

     Úzké spojení znalostí z geometrie s praktickým využitím

       a kreativním myšlením bylo náplní naší společné hodiny.

     Na začátku hodiny jsme se učili sestrojit

-         rovnostranný trojúhelník 

-         osy stran trojúhelníka

-         průsečík os stran trojúhelníka

-         střed opsané kružnice

-         opsanou kružnici


    Ukázalo se, že nejsou tak velké rozdíly ve výuce matematiky u nás a

u Japonců a že se děti dokážou bez větších problémů zapojit do společné práce.

    V druhé části hodiny žáci vytvořili  4 skupinky a rozdělili si jednotlivé úkoly.

                         Některá děvčata vyráběla propletená srdíčka

                          a ostatní různobarevné mozaiky na nástěnky.

    Žáci obdrželi česky a japonsky napsaný postup práce, a tak se povedlo ihned zapojit všechny žáky. Utvořily se skupinky žáků, které společně pracovaly na zadaném úkolu.  Všichni prožívali něco nového, co je vzájemně spojovalo.

                                Mezi s sebou si rozdělili jednotlivé úkoly:

 – jedni rýsovali, druzí stříhali, další lepili atd., vzájemně se radili, jak nejlépe zkombinovat svoje „dílko“, aby se líbilo, bylo co nejhezčí, ostatní ho obdivovali a měli z něho všichni radost.

      Bylo zajímavé sledovat průběh hodiny. Žáci nepotřebovali vést, neměli žádné větší problémy, věděli, co je jejich úkolem, vše bylo jasné, logické a smysluplné.  Největší předností bylo oživení hodiny geometrie a rozvíjení představivosti s uplatněním kreativity. Takové hodiny žáky baví a povzbuzují!   

     Mnozí projevovali chuť tvořit i po zvonění. Přicházeli za námi s novými nápady, návrhy, toužili si práci prodloužit o další hodinu, prosili pokračovat i po přestávce. To však nebylo možné. Neobvyklou a zábavnou hodinu geometrie jsme museli ukončit.

    Svoje „dílka“ si japonští žáci odnášeli spolu s obrázky Prahy na památku.

Kladem hodiny bylo i to, že kdykoli se podívají na nástěnku ve třídě, bude tam viset jejich společné „dílko“ a žáci si mohou říci: „Ano, to jsem dělal já!“

                   Obě hodiny matematiky považujeme za velmi úspěšné!

                             Setkaly se s velkým ohlasem nejenom u žáků,

                                        ale i u jejich učitelů a p. ředitele.

   Jak se hodina vydařila, můžete se sami přesvědčit a podívat na fotografie.   

                                                    PaedDr. Zita Květová   + žáci 4.B  

foto ZDE: