Jak žákům vyjadřujeme důvěru
29.12.2012 17:46 rubrika: Akce tříd doporučit, tisk
Učitel má řadu možností, jak ovlivňovat vývoj a výkonnost svých žáků. Víte, co žáci oceňují nejvíce na svých učitelích? Nejenom to, že jsou to spravedliví, slušní, přátelští odborníci, ale i to, že jejich mínění a návrhy učitelé akceptují, uplatňují mezi sebou partnerský vztah, dokáží vlastní nadšení pro předmět přenášet na ně, zapojovat jejich dovednosti a nechat díl odpovědnosti i na žácích. U nás ve škole respektujeme individuální schopnosti a iniciativy žáků, a tak jsme pozvali dne 18.12. 2012 na hodinu stolního tenisu japonské kamarády.
Naše žáky zastupovali:
Honzík Karásek – 2.B, Míša Purš – 4.C, Hanka Hričindová - 5.A, Petr Skřivánek – 6.B, Kačenka Vestfálová, Míša Týcová, Lukáš Kohl, Jan Vácha, Jakub Jiran – všichni ze 7.B a Matěj Procházka – 7.C.
Tito žáci připravili pro japonské kamarády zábavné a zajímavé setkání. Po krátkém přivítání pí. uč. Zitou Květovou a pí. uč. Yuko Okaji byli žáci rozděleni do šesti skupin. Jednotlivé skupiny se po určité době střídaly a to tak, aby každá skupina hrála s každou. Žáci si vyzkoušeli držení pálky – klasické i tužkové, úderovou techniku, podání, příjem, hráčský střeh, pohyb v hracím prostoru, práci rukou, trupu, taktiku atd. Zdokonalovali se nejenom ve stolním tenise, ale i v jazykových dovednostech, např. přemýšleli, jak anglicky ocenit a pochválit japonské kamarády za zdařilou výměnu, úder či podání. Často výměnné souboje komentovali výkřiky: „To je bomba!“ Ne bomba, ale dynamit!“ „Fajn!“, „Perfektní!“ Nespočet nejrůznějších pokřiků, jásot, smích, radostné poskoky, vítězná gesta s rukama nad hlavou, to byly časté doprovodné emotivní projevy při vzájemných výměnách a soubojích. Nadšení našich i japonských žáků bylo nevídané. Nikomu se nechtělo končit. Ano, taková hodina se líbila všem, nikdo se nenudil, ba naopak náramně se bavili všichni!
Hodina stolního tenisu přinesla nové podněty pro další spolupráci, přejímání pozitivních zkušeností, jak sladit krok v tom nejlepším smyslu slova. Žáci zvládli přípravu, organizaci i průběh na výbornou, do puntíku perfektně! Máme skvělé a schopné žáky! To ostatně v závěru ocenili, jak samotní japonští kamarádi, tak i jejich pan učitel, pan ředitel i Yuko Okaji. Vyzdvihovali aktivní zapojení všech žáků, efektivitu hodiny, výukovou inovaci i její účinnost. Děkovali za uspořádání této hodiny, super zábavné sportovní vyžití i trpělivost našich žáků II. stupně při hře s mladšími japonskými kamarády.
Nezbývá než dodat: stolní tenis je další ideální zábavnou, přínosnou, motivující hrou, která účinně zbavuje žáky nežádoucího napětí, strachu i obav.
Rozvíjí sebedůvěru a víru ve vlastní schopnosti. Posiluje pozitivní emoce. Působí přirozeně a nenásilně na vnitřní motivaci žáků. Obohacuje hodiny zajímavými pohybovými aktivitami podle potřeb a zájmu žáků.
Hodina stolního tenisu byla odrazovým můstkem pro turnaj v lednu 2013.
PaedDr. Zita Květová
Foto ZDE: