Projektový den- doprava nemusí být nebezpečná, pokud víme jak na to....
19.11.2014 22:26 rubrika: Akce tříd, Akce ZŠ doporučit, tisk
14.11. 2014 proběhl na 1. stupni projektový den - doprava může být i zábava, když dodržujeme pravidla....
Na podzim absolvovali žáci 4. B dvakrát návštěvu dopravního hřiště. Na ní navázali projektovým dnem ve škole. V geometrii rýsovali autíčko a semafor – pomocí kružnic, rovnoběžných a kolmých přímek, převáděli jednotky délky........
4. A si vyzkoušela dopravní značky zařadit do správné skupiny, správně je pojmenovat a dát jim do černobílých obrázků správné barvy a ke kolu přiřadit povinnou výbavu. V českém jazyce.......
Dne 14.11. 2014 se i žáci 5.B velmi aktivně a se zájmem zapojili do projektového dne – začlenění dopravní výchovy do výuky.
Shodli jsme se, že tak jako je dítě připravováno na svoje první cesty do školy bez doprovodu, musí být i žáci připravováni na samotnou jízdu na kole.......
přečtěte si více...........
Dopravní výchova ve 4. B
Na podzim absolvovali žáci 4. B dvakrát návštěvu dopravního hřiště. Na ní navázali projektovým dnem ve škole. V geometrii rýsovali utíčko a semafor – pomocí kružnic, rovnoběžných a kolmých přímek, převáděli jednotky délky a ve slovní úloze počítali, kolik km auta ujela a ještě jim zbývá do cíle. V českém jazyce si opsali básničku o bezpečném pohybu na silnici a určili slovní druhy. Následovala slova nadřazená, podřazená a pyramida slov s tématem dopravy. Nezapomněli ani na správné vybavení kola, desatero pro cyklisty, dopravní značky, orientaci na mapě a v jízdním řádu MHD. Také hodina anglického jazyka patřila dopravě. Den se vydařil, žáci vytvořili pěkné prezentace a snad si odnesli i nové poznatky.
J. Mariničová
4. A si vyzkoušela dopravní značky zařadit do správné skupiny, správně je pojmenovat a dát jim do černobílých obrázků správné barvy a ke kolu přiřadit povinnou výbavu. V českém jazyce žáci pracovali s přesmyčkami slov ekologických dopravních prostředků. Netradiční prací s mapou a hledáním jízdních řádů na PC si procvičili orientaci. Nejvíce je asi bavila skupinová práce při rýsování a malbě dopravních značek na velké kartony.
Odměnou je výstava jejich prací, drobné dárky s dopravní tematikou a hry na interaktivním CD Autoškolák s pexesem a interaktivními dopravními situacemi.
Nejdůležitější však je, že při cestách na chodníku i silnici budou obezřetnější.
D. Rážová
Dne 14.11. 2014 se i žáci 5.B velmi aktivně a se zájmem zapojili do projektového dne – začlenění dopravní výchovy do výuky.
Shodli jsme se, že tak jako je dítě připravováno na svoje první cesty do školy bez doprovodu, musí být i žáci připravováni na samotnou jízdu na kole.
V hodinách matematiky a tělesné výchovy jsme se zaměřili na problémy žáků v dopravě a hledání možných řešení. Zopakovali jsme si základní teoretické znalost a v tělocvičně i praktické dovednosti. Vytvářeli jsme modelové situace a na základě nich vyvozovali závěry. Hovořili jsme o tom, jak
a) předcházet nebezpečí s ohledem na sebe i ostatní účastníky silničního provozu
b) připomněli si základní pojmy, klíčová slova a slovní spojení – např. účastník silničního provozu, řidič, vozidlo, motorové a nemotorové vozidlo, nesmět omezit, nesmět ohrozit atd.
c) zopakovali základní pravidla silničního provozu a značky
d) řešili jednoduché dopravní situace pomocí testu
e) zakreslili na interaktivní tabuli správnou výbavu jízdního kola
f) techniku jízdy, jízdní pruhy pro cyklisty, objíždění a předjíždění, řazení před křižovatkou, pravidla pro bezpečné překonání křižovatky
g) bezpečné přecházení silnice – reflexní doplňky, pestré oblečení
h) volný čas a sportovní aktivity
Při závěrečném shrnutí se žáci 5.B s pí. učitelkou Zitou Květovou shodli na tom, že začlenění projektu dopravní výchovy vede k větší bezpečnosti a ohleduplnosti žáků v silničním provozu. Žáci jsou tak schopni se v něm bezpečněji orientovat jako chodci i jako cyklisté.
PaedDr. Zita Květová a žáci 5.B
Pracovalo se i v ostatních třídách různými formami práce s touto tematikou.....
Foto ZDE: